Strijder tegen establishment schaft airco aan om zich te beschermen tegen verzinsels van establishment
door The Vremde Mirror
Om zich beter te beschermen tegen wat Adelbrecht (42) op X al jaren consequent omschrijft als massahysterische propaganda van klimaatalarmisten, heeft deze zelfverklaarde anti-establishmentstrijder afgelopen week een airco laten installeren in zijn woning.

Adelbrecht heeft opgezocht wat de vermeende gevolgen van de klimaatfabels van woke zijn: ‘Meer en extremere hittegolven. Dat klinkt als een ministerieel leven dat bestaat uit Stella drinken bij het zwembad. In de praktijk leidt dat tot uitdroging, een hitteslag, concentratieverlies, slapeloze nachten en ga zo maar door als je je niet goed beschermt. Zo ver wil ik het niet laten komen.’
Op sociale media strijdt Adelbrecht al jaren tegen wat hij noemt de klimaatleugens van links. Hij wil nu dat zijn volgers zich hier beter tegen beschermen. ‘Smeer je extra goed in, plant enkele bomen, drink genoeg water en installeer een airco.’ Adelbrecht ontkent dat hij ten prooi is gevallen aan groene indoctrinatie. ‘Integendeel, je kunt maar beter voorbereid zijn op de gevolgen van een probleem dat niet bestaat.’
‘Het is belangrijk om kritisch te blijven’, aldus Adelbrecht. ‘Ik heb er nooit bij stilgestaan dat een airco aanschaffen een daad van verzet is, omdat je in veel winkels zonder problemen een airco kunt kopen en mijn buurvrouw die met haar bakfiets biologische groenten in de zelfpluktuin haalt, er ook een heeft. Dat is misleiding van de goegemeente weet ik nu dankzij één moraalfilosoof op X, die waarschuwt dat het linkse establishment ons dood wil door ons een afkeer voor airco’s aan te praten.’
‘Zorg voor je eigen weerbaarheid’, besluit Adelbrecht. ‘De elite beschermt ons niet tegen de gepropageerde gevolgen van hun eigen klimaatleugens. Weet je tot hoeveel doden dat kan leiden? Schandalige nalatigheid is dat. Als de elite ons niet beschermt, moeten we dat zelf maar doen.’
