Kleuter klinisch dood na contact met kleurboek voor volwassenen

door The Vremde Mirror

Een driejarige kleuter uit Boechout is klinisch dood verklaard nadat hij in aanraking is gekomen met een kleurboek voor volwassenen. Zijn mama had dat achteloos op de salontafel laten rondslingeren. Dat heeft het parket bevestigd. De ouders zijn in shock overgebracht naar het ziekenhuis.

Authentiek beeld van een gezond kind dat nog nooit in aanraking is gekomen met een kleurboek voor volwassenen.

Authentiek beeld van een gezond kind dat nog nooit in aanraking is gekomen met kleurboeken voor volwassenen.

Deze tragische gebeurtenis speelde zich gisterennamiddag af. Nadat zijn mama Robbie (3) in bleekwater had gewassen, verplaatste deze zich naar de woonkamer. Daar zag hij een kleurboek voor volwassenen liggen. Hij bladerde erin en werd niet veel later plots hevig ziek. Hij begon te braken, kreeg blauwe plekken op zijn lichaam en wilde nordic walken. Nog voor de ambulance de kans kreeg te arriveren, zeeg hij neer.

‘Het is niet omdat je kind deze symptomen vertoont, dat hij in aanraking is gekomen met een kleurboek voor volwassenen,’ zo benadrukken experts. ‘Maar als je er één in huis hebt, is de kans wel donders groot.’

‘Niet de eerste maal dat een kleurboek voor volwassenen een jong slachtoffer eist,’ zo waarschuwen ze. ‘Ouders denken dat het een kleurboek is. Dat is maar deels juist. Het is een kleurboek voor volwassenen. Het bevat kleine niet-ingekleurde partikeltjes die gemakkelijk kunnen ingeslikt worden. Bovendien is de kans groot dat kleuters bezwijken onder zoveel onzin.’

Volksgezondheid heeft logischerwijs beslist dat het alle kleurboeken voor volwassenen per direct uit de rekken haalt.

Advertenties